سرعت‌گاه‌ها علاوه‌بر استانداردسازی باید آشکارسازی شوند

سرعت‌گاه‌ها علاوه‌بر استانداردسازی باید آشکارسازی شوند

معاون عمرانی استاندار گیلان گفت: وجود سرعت گاه‌های غیراستاندارد سبب اعتراض مردم شده است و علاوه‌بر استانداردسازی باید سرعت‌گاه‌ها آشکارسازی شوند و از تعداد آن‌ها کاسته شود تا شاهد نارضایتی مردم نباشیم.

به گزارش اخترنیوز به نقل از ایسنا، جلسه شورای هماهنگی ترافیک گیلان با توجه به آغاز سال تحصیلی و آخرین پیک سفرهای تابستانی با حضور اعضای شورای حمل و نقل و ترافیک استان پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.

معاون عمرانی استاندار گیلان در این جلسه با اشاره به این‌که حدوداً  10 روز به آغاز سال تحصیلی باقی‌مانده است و در این روز ها والدین مشغول خرید لوازم برای فرزندان خود هستند، اظهار کرد: نیاز است در این ایام اقدامات خوب ترافیکی در شهرها صورت گیرد تا شاهد کمترین ترافیک در سطح شهرها باشیم.

«حجت شعبانپور» با اشاره به تعطیلات عید سعید قربان و عید سعید غدیر خم خاطرنشان کرد: در روزهای پایانی فصل تابستان با توجه به دو تعطیلی قطعاً شاهد سیل حضور مسافران در این استان خواهیم بود که باید همه دستگاه‌ها با توجه به شرایط آب و هوایی در آماده‌باش کامل باشند.

وی با اشاره به دستور جلسه افزود: وجود سرعت گاه‌های غیراستاندارد سبب اعتراض مردم شده است و علاوه‌بر استانداردسازی باید سرعت‌گاه‌ها آشکارسازی شوند و از تعداد آن‌ها کاسته شود تا شاهد نارضایتی مردم نباشیم و تاکنون 13 سرعت گاه غیراستاندارد شناسایی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در ادامه با اشاره به نقش فرهنگ در کاهش بار ترافیکی گفت: بی‌گمان اقدامات فرهنگی برای رعایت کردن قوانین راهنمایی رانندگی می‌تواند در کاهش بار ترافیکی، تصادفات بین‌شهری و افزایش ضریب امنیت افراد موثر باشد.

«شعبان علی خاوری» با تاکید بر این‌که همه باید بکوشیم تا مسائل و مشکلات ترافیک و ایمنی استان برطرف شود، افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوطه باید با بررسی نواقص و نیازها و با همکاری همه جانبه در برطرف کردن مشکلات ترافیکی استان اقدام کنند.

وی با اشاره به این‌که باید در جانمایی و ایجاد سرعت‌گاه‌ها کار کارشناسی دقیقی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: اجرای هر سرعت‌گیر با نصب تابلو ها به‌طور میانگین 10 میلیون تومان هزینه دارد که متأسفانه برخی  سرعت‌گاه‌ها بدون کار کارشناسی توسط شهرداری‌ها نصب می شود.

خاوری خاطرنشان کرد: 113 سرعت‌گاه در مسیرهای اصلی استان ایجاد شده است که به‌علت استاندارد نبودن یا عدم نیاز تاکنون 14 سرعت‌گاه جمع آوری شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان افزود: نیاز است که سرعت گاه‌ها آشکارسازی شوند هم‌چنین لازم است فرمانداران شهرستان‌ها در این زمینه بازدید های لازم را بعمل آورند.

وی با اشاره به این‌که برای تکمیل آزادراه «رشت - قزوین» و ایجاد تراشه نیاز است جاده برای انجام عملیات انفجار بسته شود، اظهار کرد: باید در زمانی مشخص با اطلاع‌رسانی مناسب مسیر آزادراه برای انجام عملیات انفجار و ایجاد تراشه به‌صورت موقت مسدود شود.

خاوری با اشاره به این‌که امسال 210 کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی روکش شده‌اند، افزود: از ابتدای سال تاکنون 675 کیلومتر خط‌کشی صورت گرفته و 2000 علائم راهنمایی در حاشیه جاده ها نصب شده است.

فرمانده پلیس راه گیلان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به این‌که وجود سرعت گاه‌ها سبب کاهش تصادفات در جاده های برون‌شهری می شود، افزود: با توجه به این‌که روستاهای گیلان در امتداد جاده های اصلی قرار دارند نیاز است برای حفظ امنیت مردم روستاها سرعت گاه‌ها در نزدیکی این روستاها در جاد ه‌های اصلی ایجاد شود.

«مهیار رستگار» با اشاره به این‌که 80 درصد سرعت‌گاه‌ها به درخواست خود مردم در نقاط حادثه‌خیز نصب می شود، یادآور شد: باتوجه  به این‌که دور برگردان‌ های استاندارد در مسیرها وجود ندارد بر این اساس به وجود سرعت گاه نیاز است و باید نگاه مثبتی نسبت به وجود سرعت‌گاه‌ها در کاهش آمار تصادفات داشته باشیم.

وی ادامه داد: در 5 ماهه امسال 221 کشته در تصادفات برون‌شهری در استان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه پارسال 2 درصد کاهش داشته‌ایم هم‌چنین 2496  تصادف در این مدت را شاهد بوده ایم که در این میان 3110 نفر مجروح شده اند.

سرهنگ رستگار افزود: در 5 ماهه امسال 26 درصد افزایش فوت رانندگان و سرنشینان خودرو ها را شاهد بوده‌ایم که غالب  آن‌ها در جاده های جداسازی نشده رخ داده است.

وی خواستار شد: تا 25 خودرو در سطح استان از طریق فرمانداری‌ها و سازمان‌ها به همراه راننده در اختیار پلیس راه قرار گیرد تا در راستای حفظ امنیت نظارت به صورت نامحسوس در استان بیشتر شود.

فرمانده پلیس راه استان خاطرنشان کرد: قطعاً مسافران زیادی در روزهای پایانی تابستان گیلان را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند که در راستای کنترل ترافیک نیاز است که همه دستگاه‌ها برای برطرف کردن معضل ترافیک کار مشترکی را انجام دهند و براساس مصوبه کمیسیون ایمنی عملیات های عمرانی در سطح  جاده ها در این ایام متوقف شود.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما