مسئولان و جوانان اردبیل پاکبان محیط زیست شدند

 مسئولان و جوانان اردبیل پاکبان محیط زیست شدند

به گزارش اخترنیوز ، مجید خدابخش استانداراردبیل ، فرماندار ، شهردار، رییس و اعضای شورای شهر اردبیل از جمله مسئولانی بودند که با به تن کردن لباس سبز، پاکبان محیط زیست شده و در اقدامی نمادین به پاکسازی محیط پرداختند.
استاندار اردبیل در جمع پاکبانان محرم، عزاداری مردم اردبیل را زبانزد خاص و عام دانست و گفت: قدمت دیرینه استان اردبیل در تاسوعا و عاشورا و رسم پخش نذری و احسان در این شهر حسینی میهمانان زیادی را به این شهر آورده است.
وی بیان کرد: استفاده زیاد از ظروف یک بار مصرف در محرم در صورت بی توجهی و رها کردن آن در معابر می تواند موجب آسیب به محیط زیست شود و باید مراقب بود و در این راستا جوانان با مشارکت شهرداری و همراهی سازمان های مردم نهاد تصمیم گرفتند که در نظافت عمومی شهر در این ایام قدم های مثبتی بردارند که در واقع نظافت شهر را نذر می کنند.
حمید لطف اللهیان شهردار اردبیل نیز گفت : شهردار اردبیل نیز گفت : در کنار برنامه های متعدد همچون آیین استقبال از محرم ضرورت آماده سازی محیط پاکیزه برای اجرای برنامه های عزاداری احساس می شد که اجرای طرح و پویش مردمی پاکبانان محرم در این راستا شکل گرفت.
وی افزود: طرح موفق پاکبانان محرم از سال گذشته توسط شهرداری و شورای شهر اردبیل و با همکاری سمن ها برای نظافت مسیر عزاداری ها و تشویق مردم به حفظ نظافت اجرا شد.
به گفته وی، برگزاری مناسب مراسم عزاداری اردبیل نیازمند محیط پاکیزه است که با همراهی مردم و برنامه ریزی های مدیریت شهری به این هدف نزدیک تر می شویم.
صادق پناهی نماینده پاکبانان محرم و دبیر انجمن دیده بان طبیعت اردبیل نیز با قدردانی از شهرداری و شورای شهر این طرح را نمود یک همکاری مناسب در راستای حفظ محیط زیست دانست و افزود:پاکبانان محرم در واقع احیای یک سنت تاریخی در شهر اردبیل است که از گذشته هم در این شهر وجود داشته است.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما