کتاب آموزشی تار و سه‌تار برای کودکان منتشر شد

 کتاب آموزشی تار و سه‌تار برای کودکان منتشر شد

انوش جهانشاهی - آهنگساز و نوازنده - با بیان این‌که تا کنون برای کودکان در زمینه آموزش سازهای ایرانی، کتابی منتشر نشده بود، گفت که کتابی را در این زمینه تالیف و منتشر کرده است.

به گزارش ایسنا، کتاب «باغ الفبا» که همراه با لوح فشرده در بازار عرضه شده است، به آموزش تار و سه‌تار برای کودکان و نوجوانان می‌پردازد.

در توضیح پشت جلد این کتاب آمده است: در کشور ما وجود تعداد قابل ملاحظه‌ی کودکان و نوجوان مستعد و علاقه‌مند به فراگیری موسیقی ایجاب می‌کند تا با به‌کارگیری شیوه‌های نوین آموزشی به این نیاز اساسی و مهم پاسخ داده شود. از آنجا که تا کنون برای سازهای ایرانی متدهای مناسب و مخصوص کودکان و نوجوان تدوین و تالیف نشده است، زیرا باید در هر سنی روش آموزشی مورد نیاز ومتناسب با آن سن تهیه و ارائه شود، مجموعه حاضر در سه جلد - برای نخستین بار در ایران - براساس چنین نیازی برای آمورش تار و سه‌تار به کودکان و نوجوانان همراه با سی‌دی آموزشی طرح‌ریزی و تالیف شده است.

در این مجموعه، ملودی‌های ساده، زیبا و آشنا همراه اشعار کودکانه و جذاب آن‌ها از ادبیات موسیقی ایران و جهان انتخاب شده‌اند که می‌توانند به‌عنوان پل‌ارتباطی بین دوره‌های ارف و دوره‌های بعدی در نظر گرفته شود تا کودکان و نوجوانان بتوانند علاوه بر درست خواندن ملودی‌ها و اشعار این مجموعه، آن‌ها را با تار و سه‌تار نیز بنوازند.

همراه با این کتاب یک لوح فشرده صوتی (سی‌دی) ارائه شده که در آن، آهنگ‌های موجود در کتاب با سه‌تار و آواز با همراهی پیانو اجرا و ضبط شده است تا هنرجویان با گوش کردن به آن، بهتر به حالت‌های اجرایی هر آهنگ پی ببرند.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما