سهم 27 درصدی آذربایجان‌شرقی در احیای واحدهای تولیدی در دولت یازدهم

 سهم 27 درصدی آذربایجان‌شرقی در احیای واحدهای تولیدی در دولت یازدهم

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور گفت: دو هزار و 935 واحد تولیدی و صنعتی از ابتدای دولت تدبیر و امید به چرخه فعالیت بازگشته است که 27 درصد آنها مربوط به آذربایجان‌شرقی است.

 به گزارش اخترنیوز، بابک دین پرست در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان با ابراز رضایت از عملکرد استان در خصوص تحقق سیاست های مربوط به اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: متاسفانه اکثر بانک‌های خصوصی، همکاری های لازم را برای رفع مشکلات انجام نمی‌دهند و وضعیت عملکرد بانک های دولتی بسیار مطلوب تر از بانک‌های خصوصی است.

وی افزود: شنبه هفته جاری، گزارش عملکرد تمامی بانک ها را به دفتر ریاست جمهوری تحویل می دهیم.

دین پرست ادامه داد: در کل کشور، هزار و 449 جلسه رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی با بیش از 16 هزار مصوبه برگزار شده و مشکل بسیاری از واحدها رفع شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور در ادامه ابراز کرد: علی رغم تاکیدات شخص رییس جمهوری برای واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی، آن چنان که باید و شاید در این حوزه موفق عمل نشده است و به جرات می توان گفت که واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی نیازمند اقدامی انقلابی است.

 دین پرست در بخشی از سخنان خود از تفویض 86 اختیار به استان‌ها توسط رئیس جمهور خبر داد و اظهار کرد: دو هزار و 935 واحد تولیدی و صنعتی از ابتدای دولت تدبیر و امید به چرخه فعالیت بازگشته است که از این تعداد، فقط 27 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی احیا شده مربوط به آذربایجان شرقی است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در آذربایجان شرقی، شاهد کاهش بیشتر نرخ بیکاری نسبت به استان های دیگر کشور و همچنین افزایش نرخ مشارکت اقتصادی هستیم.

 اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با ارائه گزارش عملکرد استان در حوزه اقتصاد مقاومتی در شش ماه نخست سال جاری بر لزوم تلاش بیشتر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور تاکید کرد.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما