وضعیت "پولی" انتقال خون در بودجه ۹۶/درآمد انتقال خون باز هم اختصاصی نشد

وضعیت

مدیرعامل سازمان انتقال خون از افزایش ۹ درصدی بودجه این سازمان در لایحه بودجه سال ۹۶ خبر داد و ضمن گلایه از عدم اختصاص ۱۰۰ درصدی درآمد این سازمان، گفت: برآوردمان برای نوسازی و بازسازی تجهیزات انتقال خون، حداقل ۱۵۰ میلیارد تومان است و فکر می‌کنم اگر دست‌مان را باز بگذارند، می‌توانیم مسائل‌مان را بر اساس اولویت‌هایمان مدیریت کنیم.

دکتر علی اکبر پورفتح‌الله در گفت‌وگو با ایسنا، درباره بودجه پیش‌بینی شده برای سازمان انتقال خون در لایحه بودجه سال ۹۶، گفت: مهم‌ترین محوری که همواره سازمان انتقال خون پیگیری می‌کند، اجرای برنامه‌های این سازمان برای تولید محصولات و فرآورده‌های جدید و ارتقاء فرآیندهای مرتبط با سازمان انتقال خون است.

وی افزود: بر همین اساس قرار بود که برای پیشبرد این هدف، درآمدهای اختصاصی سازمان انتقال خون به صورت ۱۰۰ درصد به سازمان بازگردد و دولت به درآمد اختصاصی سازمان انتقال خون برای اختصاص آن به بخش‌های دیگر، آن هم با توجه به درآمد ناچیز و بودجه ضعیف سازمان، چشم نداشته باشد.

پورفتح‌الله، ضمن ابراز تاسف از عدم اختصاص ۱۰۰ درصدی درآمد سازمان انتقال خون، ادامه داد: متاسفانه علی‌رغم قول بسیار خوب و امیدوارکننده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، در لایحه تنظیمی باز هم درآمد انتقال خون به صورت اختصاصی دیده نشده است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون با بیان اینکه بر این اساس حدود ۷۰ درصد از درآمد انتقال خون به سازمان بازمی‌گردد، اظهار کرد: یعنی ۳۰ درصد از درآمدمان به ما تعلق نمی‌گیرد. در عین حال باید توجه کرد که همین ۷۰ درصد هم در مرحله اجرا به موقع تخصیص داده نمی‌شود و عملا نمی‌توانیم برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

پورفتح‌الله با بیان اینکه امیدواریم در مرحله تصویب لایحه بودجه در مجلس، نمایندگان توجه ویژه‌ای به این مساله داشته باشند، گفت: چرا که این اعتبار قرار است برای فرآیندهای نوین سازمان انتقال خون و بویژه ساختار تجهیزاتی ما که نیازمند بازسازی و نوسازی است، صرف شود و امیدواریم نمایندگان مجلس در مرحله تصویب بودجه نسبت به بازگشت ۱۰۰ درصدی درآمد اختصاصی سازمان انتقال خون توجه داشته باشند.

وی همچنین از افزایش ۹ درصدی بودجه سازمان انتقال خون خبر داد و گفت: بر این اساس در سال گذشته اعتبار سازمان انتقال خون ۱۰۳ میلیارد تومان بود که در سال ۹۶ با رشدی ۹ درصدی مواجه می‌شود. البته ما امیدوار بودیم با اختصاصی شدن درآمدهایمان بتوانیم برنامه‌هایمان را از محل درآمد اختصاصی پیش بریم که امیدوارم در مجلس این اتفاق افتد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ادامه داد: البته باید توجه کرد که قرار بود در سال ۹۵ دولت ۱۲ میلیارد تومان اعتبار به عنوان اعتبار عمرانی برای بازسازی تجهیزات عمرانی سازمان پرداخت کند، این درحالیست که تا این لحظه از این میزان تنها چهار میلیارد به ما داده شده است.

پورفتح‌الله تاکید کرد: باید توجه کرد سازمان انتقال خون سال‌هاست تجهیزاتش را مورد بازسازی و نوسازی قرار نداده و بر اساس برآورد خودمان حداقل ۱۵۰ میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی این تجهیزات و ارتقای سیستم و فرآیندهای اتوماسیون سازمان انتقال خون نیاز داریم و فکر می‌کنیم اگر دست سازمان انتقال خون را باز بگذارند و اجازه دهند که از محل اختصاصی کردن ردیف درآمدی‌اش برنامه‌ریزی کند، ما در سازمان ‌می‌توانیم مسائل‌مان را بر اساس اولویت‌هایمان مدیریت کنیم وبازسازی و نوسازی تجهیزات‌ را هم انجام دهیم.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما