31 حلقه چاه غیر مجاز در محدوده شهرستان اردبیل مسدود شد

 31 حلقه چاه غیر مجاز در محدوده شهرستان اردبیل مسدود شد

به گزار اخترنیوز ، سلامت عزیزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 20 حلقه چاه کشاورزی و 11 حلقه چاه صنعتی است.
او تشریح کرد: همچنین با عزم راسخ آب متطقه ای و با همکاری نیروی انتظامی یک حلقه چاه دارای اضافه برداشت تقلیل منصوبات شده و یک حلقه چاه غیرمجاز نیز در محدوده شهرستان اردبیل مسدود شد.
وی گفت: در راستای حفاظت و صیانت از منابع آب زیرزمینی همکاران امور آب و گشت و بازرسی با همکاری نهادهای قضایی و انتظامی یک حلقه چاه غیرمجاز را پر و مسلوب المنفعه کرده و یک حلقه چاه دارای اضافه برداشت را نیز تقلیل منصوبات کردند.
مدیر امور منابع آب شهرستان اردبیل در ادامه افزود: با این عملیات از برداشت غیرمجاز سالانه بیش از یک دهم میلیون مترمکعب از آبخوان دشت اردبیل جلوگیری شد.
دشت اردبیل از سال ۱۳۵۰ تاکنون به طور متوسط ۱۱ متر پایین رفته و سالانه ۱۵ سانتیمتر سفره های زیرزمینی پایین می رود ، این دشت جز دشت های ممنوعه بوده و اگر به همین منوال پیش رود در آینده جزو دشت های ممنوعه بحرانی خواهد شد.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما