جزئیات جدید از کودتای نافرجام ترکیه/ فرمانده ارتشی که جان اردوغان را نجات داد

جزئیات جدید از کودتای نافرجام ترکیه/ فرمانده ارتشی که جان اردوغان را نجات داد

به گزارش گروه بین‌الملل اخترنیوز، شبکه الجزیره قطر، مدعی شده که جزئیات جدیدی از کودتای نافرجام ترکیه را به دست آورده است.

طبق اطلاعات الجزیره، سازمان اطلاعات ترکیه در ساعت 4 بعد از ظهر جمعه گفت‌و‌گوهای مشکوکی را رصد می‌کند که نشان از تلاش برای کودتا داشت و از آن‌جایی که سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه صلاحیت لازم برای پیگیرد ارتش را ندارد، «هاکان فیدان» رئیس سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه با رئیس ستاد کل تماس گرفته و او را با خبر می‌کند.

پس از آن رئیس ستاد کل با رئیس بخش امنیت ارتش تماس گرفته و از او می‌خواهد تا پیگیر اوضاع شود اما از آن‌جایی که او هم جزو کودتاگران بود، به رئیس ستاد کل می‌گوید که اوضاع آرام و اتفاقی نیفتاده است.

واکنش کودتاگران

در همین حال کودتاگران متوجه می‌شوند که سازمان اطلاعات ترکیه در حال رصد کردن آن‌هاست، بنابراین تصمیم می‌گیرند تا 6 ساعت کودتا را زودتر از موعد مقرر آغاز کنند. کودتایی که قرار بود ساعت 3 صبح آغاز شود.

آن‌ها سپس، رئیس ستاد مشترک را دستگیر کرده و از او می‌خواهند تا به کودتاگران بپیوندد، اما پس از خودداری، او را با دست و سر بسته به اتاق انفرادی می‌اندازند. اندکی پس از آن، آن‌ها فرمانده نیروی هوایی را نیز دستگیر می‌کنند.

در همین حال، رئیس سازمان امنیت ترکیه در ساعت 6 و نیم غروب با اردوغان که در حال گذراندن تعطیلات خود در هتل «مرمریس» در غرب ترکیه بود تماس گرفته و او را از کودتا با خبر می‌کند و به او می‌گوید تا سر حد مرگ با کودتاگران مبارزه خواهد کرد.

کودتاگران نیز با «اومیت دوندار» فرمانده لشگر یکم ارتش تماس گرفته و از او می‌خواهند تا به کودتا بپیوندد، اما او خواستار فکر کردن می‌شود و در همین حال با اردوغان تماس گرفته و تضمین می‌دهد که  امنیت هواپیمای حامل او را تأمین کند.

دوندار همچنین دستور می‌دهد تا دو جنگنده اف4 در فراز آسمان استانبول جلوی دو جنگنده اف16 را بگیرند و آسمان این شهر را تأمین کنند. از سوی دیگر به اردوغان نیز سفارش می‌کند تا با هواپیمای معمولی و نه با هواپیمای مخصوص ریاست‌جمهوری به سوی استانبول پرواز کند. دو هواپیمای مسافربری نیز به همراه هواپیمای اردوغان پرواز می‌کنند تا کودتاگران را به اشتباه انداخته و نتوانند هواپیمای حامل اردوغان را هدف قرار دهند.

پس از تأمین آسمان استانبول از سوی فرمانده لشگر یکم ارتش، هواپیمای اردوغان یک ساعت و نیم بر فراز آسمان استانبول منتظر می‌ماند تا امنیت فرودگاه استانبول از سوی مردم و پلیس تأمین شود.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما