آغاز طرح واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت گاوی آذربایجان شرقی

 آغاز طرح واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت گاوی آذربایجان شرقی

به گزارش اخترنیوز ، امیرحسین بهداد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری تب برفکی در صنعت دامپروری و حفظ منابع دامی استان هر سال در 3 نوبت مختلف با فاصله 4 ماهه واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت گاوی انجام می شود.
وی اظهار کرد: اجرای مرحله سوم واکسیناسیون از امروز به مدت 25 روز کاری در روستاها و گاوداری های استان اجرا می شود.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: بیماری تب برفکی در استان کاملا تحت کنترل بوده و هیچ مورد جدی از این بیماری دیده نمی شود.
بهداد با بیان اینکه بهترین راه برای مقابله با این بیماری پیشگیری است، ادامه داد: در این طرح بخش خصوصی و بخش دولتی همزمان دام های سنگین استان را تحت پوشش واکسیناسیون تب برفکی قرار خواهند داد.
وی از مهار بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: با تدابیری که از سوی سازمان دامپزشکی کشور و سایر مسئولان اتخاذ شد و در پی تلاش های شبانه روزی همکاران و بازرسان دامپزشکی، این بیماری مهار شده و تحت کنترل است.
بهداد ادامه داد: طبق اعلام علوم پزشکی هیچ موردی از بیماری در انسان دیده نشده است و تلاش برای انتقال نشدن این بیماری به جوامع انسانی موفقیت آمیز بوده است.
به گزارش ایرنا، وی از سالم بودن گوشت مرغ مصرفی که به صورت مجاز و تحت نظارت اداره کل به دامپزشکی استان عرضه می شود خبر داد و گفت: به هیچ عنوان در این مورد مشکلی وجود ندارد و قبل و بعد از کشتار نظارت کامل از سوی اداره دامپزشکی و مسئولان فنی و بارزسان کشتارگاه ها بر روی مرغ های کشتاری انجام می شود.
وی به مردم توصیه کرد از خرید هرگونه مواد و فرآورده های خام دامی که بدون تاییدیه دامپزشکی و خرید مرغ هایی که بصورت غیرمجاز و بصورت فله ای عرضه می شود، خوداری کنند.
بهداد از معدوم سازی 318 تن مواد و فرآورده های خام آلوده غیربهداشتی و غیرقابل مصرف انسانی توسط بازرسان بهداشتی این اداره کل خبر داد و از شهروندان خواست که مرغ مصرفی خود را از مراکز عرضه مجاز خریداری کنند.

منبع:ایرنا

 

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما