چاووش اوغلو: حل مشکل سوریه بدون روسیه و ایران امکان‌پذیر نیست

 چاووش اوغلو: حل مشکل سوریه بدون روسیه و ایران امکان‌پذیر نیست

وزیر امور خارجه ترکیه گفت: حل و فصل بحران سوریه و دستیابی به ثبات مطمئن و پایدار در این کشور بدون روسیه و ایران امکانپذیر نیست.

به گزارش اخترنیوز، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک با تاکید بر محال بودن حل و فصل بحران سوریه بدون حضور روسیه و ایران گفت: متاسفانه اوضاع در سوریه رو به وخامت است. این مساله را نمی‌توان در مدت کوتاه و از راه نظامی یا از طریق مبارزه مسلحانه حل کرد و هیچ کس نمی‌تواند آن را به تنهایی حل کند. از این رو ما باید برای تدوین تصمیم سیاسی و به منظور متارکه جنگ و تامین آشتی ملی در این کشور تشریک مساعی کنیم.

وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد: ما بارها و حتی در دوره تیرگی روابط با روسیه گفته‌ایم که بدون روسیه امکان دستیابی به راه‌حلی پایدار و مطمئن ممکن نیست. این موضوع در مورد ایران هم صادق است و ما به دنبال تقویت تعامل و همکاری با این کشور در این راستا هستیم.

وی افزود: ما اطمینان داریم که روسیه و ایران در مسئله تمامیت ارضی سوریه و ضرورت تامین امنیت مرزهای آن با ما هم عقیده هستند و در این زمینه با ما همکاری خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، میخائیل بوگدانف نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور خاورمیانه نیز در سفر اخیرش به تهران، از احتمال برگزاری نشست‌هایی سه جانبه میان ایران، روسیه و ترکیه برای حل مشکلات منطقه‌ای از جمله سوریه خبر داد.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما