شعار عدم رقابت دولت با بخش خصوصی را محقق کردیم

شعار عدم رقابت دولت با بخش خصوصی را محقق کردیم

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه بیش از 20 واحد تولیدی و صنعتی دولتی استان در دولت گذشته به اشخاص نااهل واگذار شده اند، گفت: شعار عدم رقابت دولت با بخش خصوصی را محقق کردیم.

به گزارش اخرنیوز، اسماعیل جبارزاده در جمع خبرنگاران با اشاره به بهبود وضعیت شاخص‌های اقتصادی کشور پس از استقرار دولت تدبیر و امید گفت: اعتقاد و شعار دولت این است که دولت، رقیب بخش خصوصی نیست. این شعار را بخش خصوصی استان همواره لمس کرده و در اتخاذ تصمیمات استانی در کنار دستگاه اجرایی بوده است.

 وی گفت: بخش خصوصی باید مسئولیت مدیریت اقتصاد استان را به دست گرفته و دولت فقط مسئولیت نظارت و تولی گری را بر عهده داشته باشد.

وی با اشاره به برگزاری مستمر جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان و کسب رتبه برتر استان در این حوزه افزود: برگزاری جلسات مربوط به این شورا یکی از احکام مغفول برنامه پنجم توسعه بود که متاسفانه در دولت گذشته مورد بی توجهی قرار گرفته و حتی یک جلسه آن برگزار نشد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با انتقاد از واگذاری بیش از 20 واحد تولیدی و صنعتی تولیدی به اشخاص غیرمتخصص و بی کفایت در استان در دولت گذشته، گفت: اکثریت واحدهای واگذار شده به این اشخاص در زمان خود یکی از واحدهای فعال بودند چرا که پیش شرط لازم برای واگذاری یک واحد تولیدی، فعال بودن آن است ولی به عنوان مثال واگذاری کارخانه ماشین سازی باعث شد که میزان تولیدات این مجموعه از 620 دستگاه به دو دستگاه تنزل پیدا کرده و حتی نتواند حقوق کارگران خود را تامی کند.

به گفته جبارزاده، با همکاری جدی دستگاه قضایی استان، بسیاری از مشکلات مربوط به واحدهای واگذار شده رفع شده است و اگر همراهی و همکاری صمیمانه آنان نبود بخش دولتی به عنوان یکی از بال های رفع مشکلات، نمی توانسته به موفقیت چندانی در این حوزه دست یابد.

وی همچنین در گزارش عملکرد بخش عمرانی استان در طول سه سال گذشته ابراز کرد: وضعیت حاکم بر کشور در سال 91 و 92، وضعیت خوبی نبود. در سال 93 نیز اعتبارات بسیار خوبی در حوزه عمرانی به استان تخصیص یافت و با استفاده از این اعتبارات، اکثر پروژه های غیر فعال و نیمه تمام استان فعال شد.

وی با اشاره به کاهش تصویب و تخصیص بودجه های عمرانی در سال 94 به استان گفت: متاسفانه کاهش شدید قیمت نفت در این سال، باعث کمبود منابع مالی دولت شد ولی اجازه ندادیم که این امر، بهانه ای برای تعطیلی پروژه ها و کار نکردن باشد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: در طول سه سال گذشته، بیش از شش هزار پروژه در سطح استان با اعتباری بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان در مناسبت های مختلف همچون هفته دولت و دهه فجر، تقدیم مردم فهیم استان شده است.

جبارزاده عنوان کرد: در هفته دولت سالجاری نیز بیش از 864 پروژه در سراسر استان با اعتبار بالغ بر 780 میلیارد تومان در اختیار مردم قرار گرفته و به بهره برداری می رسد.

به گفته این مقام مسئول، اکثریت پروژه هایی که امسال در استان به بهره برداری می رسند مریوط به حوزه آب رسانی، گاز رسانی، برق رسانی، عمران شهری و عمران روستایی است.

جبارزاده با بیان اینکه سیاست دولت تدبیر و امید، افزایش ارائه خدمات و ارتقا رفاه مردم در روستاهاست، ادامه داد: تلاش می کنیم تا اقدامات لازم برای افزایش درآمد روستاییان را نیز انجام دهیم چرا که اگر روستایی،درآمد کافی نداشته باشد به شهر مهاجرت کرده و روستاها رفته رفته خالی از جمعیت می شوند.

وی از اجرای طرح پهنه بندی با محوریت روستاها بعد از استقرار دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: این طرح در هیچ یک از استان های کشور اجرا نشده است ولی به جرات و با افتخار می گوییم که روستایی در آذربایجان شرقی وجود ندارد که یک کارشناس رشته کشاورزی در آن جا حضور و نظارت علمی بر روند کشاورزی نداشته باشد.

وی میزان خرید گندم از کشاورزان تا امروز را 460 هزار تن اعلام کرد و افزود: هنوز برخی از کشاورزان، گندم برداشت کرده خود را به دولت نفروخته اند و پیش بینی می کنیم در صورت تحقق این مهم، میزان خرید گندم کشاورزان به فراتر از 800 هزارتن نیز برسد.

جبارزاده در همین راستا اظهار کرد: متاسفانه در سال 92،ذخیره گندم در استان به حداقل ممکن رسیده بود و فقط برای کمتر از یک هفته گندم داشتیم و در انتظار ورود ماشین های حامل گندم از بندرعباس به استان بودیم.

وی ادامه داد: در حوزه‌های دیگر محصولات کشاوزی به وضعیتی نسبتا خوبی دست یافته ایم و تنها دغدغه ما در حال حاضر، ایجاد شرکت بزرگ صادراتی برای صادرات محصولات تولیدی کشاورزی توسط بخش خصوصی به بازارهای مصرفی کشورهای همسایه و حتی کشورهای اروپایی هستیم.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما