مقام سابق وزارت دفاع استرالیا خواستار تحقیقات درباره نقش این کشور در جنگ عراق شد

مقام سابق وزارت دفاع استرالیا خواستار تحقیقات درباره نقش این کشور در جنگ عراق شد

به گزارش گروه بین‌الملل اختر نیوز ، «پل برت» از مقامات ارشد سابق در وزارت دفاع استرالیا در گفت‌وگو با روزنامه گاردین گفت می‌بایست تحقیقاتی مانند گزارش چیلکات درباره نقش استرالیا در جنگ عراق انجام بگیرد.

برت گفت ارتش استرالیا در سال 2005 حدود 500 نیروی نظامی برای کمک به آمریکا به عراق اعزام کرد و باید تحقیقات مستقل و جامعی در استرالیا انجام بگیرد تا مشخص شود چطور این کشور تصمیم برای همکاری در جنگ عراق گرفت.

گزارش چیلکات درباره نقش انگلیس در جنگ عراق که روز چهارشنبه (دیروز) بعد از 7 سال منتشر شد، با انتقادات گسترده‌ای علیه تونی بلر نخست وزیر وقت بریتانیا برای مشارکت در این جنگ مواجه شد که در پی آن مقام سابق وزارت دفاع استرالیا خواستار انجام تحقیقات مشابهی درباره نقش این کشور شد.

برت همچنین گفت با آگاهی از شکست در ورود به جنگ عراق، بریتانیا بررسی‌های متعددی از زوایای مختلف انجام داد تا دلیل تصمیم مقامات برای مداخله در جنگ را بررسی کنند اما در استرالیا چنین مکانیسمی صورت نگرفته است.

نام «جان هووارد» نخست وزیر وقت استرالیا در جنگ عراق بارها در گزارش چیلکات ذکر شده و بارها نیز به نقش استرالیا در این جنگ اشاره شده است.

علاوه بر 500 نیروی نظامی، 3 هلی کوپتر شینوک، 3 کشتی جنگی و یک تیم غواص به عراق اعزام شدند و جمعا تنها 3 نظامی این کشور در این جنگ کشته شده بودند. مداخله 6 ساله استرالیا در جنگ عراق بیش از 5 میلیارد دلار هزینه داشت.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما