دولت تدبیر و امید با آغوش باز پذیرای گردشگران است

دولت تدبیر و امید با آغوش باز پذیرای گردشگران است

استاندار آذربایجان شرقی گفت: دولت تدبیر و امید با آغوش باز پذیرای گردشگران است.

به گزارش اخترنیوز به نقل از ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، "اسماعیل جبارزاده" در آئین آغاز به کار "نخستین اجلاس  سران گردشگری مجمع گفتگوی همکاری آسیا" عنوان کرد: ایران در طول تاریخ به خاطر پتانسیل های ویژه گردشگری و فرهنگ بالای مردمانش، مورد توجه جهانگردان بوده است.

وی با بیان اینکه آذربایجان به عنوان سر ایران مهد تمدن، فرهنگ، ادب و ... است، اظهار کرد: موقعیت ویژه جغرافیایی آذربایجان‌شرقی، پوشش گیاهی و طبیعت بکر آن، وجود رودخانه‌ها، محیط زیست سالم، صدها اثر تاریخی بی‌نظیر و ... این استان را می‌تواند به اصلی‌ترین مقصد گردشگران تبدیل کند.

وی با اشاره به مجموعه دانشگاهی ربع رشیدی، گفت: ربع رشیدی به عنوان بزرگترین مرکز دانشگاهی جهان اسلام 700 سال پیش فعالیت می‌کرد و در کتابخانه آن بیش از 400 هزار کتاب وجود داشت که نیاز علمی عالمان آن زمان را برطرف می کرد.

جبارزاده عنوان کرد: همچنین بزرگترین رصدخانه آن زمان دنیا در مراغه وجود داشت.

وی با بیان اینکه تبریز شهر فرهنگ و ادب است،  اظهار کرد:  وجود بیش از 400 شاعر پرآوازه در مقبره الشعرا نشانگر جایگاه ویژه شعر و ادب در این شهر است.

جبارزاده ادامه داد: آذربایجان شرقی مکتب هنرهایی همچون نقاشی، سفالگری، خوشنویسی،  قالیبافی و ... است که این هنرها می‌توانند به عنوان پتانسیل ویژه گردشگری ایفای نقش کنند.

وی با اشاره به قرار گرفتن تبریز در جاده ابریشم، خاطرنشان کرد:  این جایگاه تبریز باعث شده این شهر همواره در طول تاریخ مقصد بازرگانان و تجار باشد و این موضوع باعث شده نام تبریز به عنوان شهر جهانی در سفر نامه های بازرگانان مطرح شود.

وی بازار تاریخی تبریز را از پتانسیل های ویژه گردشگری این شهر دانست و افزود: به لطف وجود این بازار، اقتصاد تبریز در طول تاریخ فعال بوده است.

استاندار آذربایجان شرقی گردشگری را صنعت پویا، درآمدزا، رو به رشد و پاکیزه دانست و گفت: با توسعه صنعت گردشگری می توان ایجاد اشتغال هم کرد.

جبارزاده خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید مصمم به توسعه صنعت گردشگری است، از همین تریبون از تمامی مهمانان این اجلاس دعوت می کنم که در سال 2018 از تبریز و دیگر شهرهای استان دیدن کنند.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما