نظارت جدی مجلس بر واردات برنج

نظارت جدی مجلس بر واردات برنج

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون کشاورزی مجلس واردات برنج را با دقت و حساسیت زیاد تحت کنترل و مدیریت دارد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت:  کمیسیون کشاورزی مجلس واردات برنج را با دقت و حساسیت زیاد تحت کنترل و مدیریت دارد.

به گزارش اخترنیوز به نقل از ایسنا ، علی محمد شاعری در جمع خبرنگاران میزان مصرف سرانه برنج در ایران را 7 برابر اتحادیه اروپا اعلام کرد و گفت: اروپایی ها سالانه 5.3 کیلوگرم مصرف برنج دارند در حالی که در ایران حدود 37 کیلوگرم است.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است با اصلاح فرهنگ مصرف گامی در جهت تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و توجه به تولید داخلی برداریم و از واردات برنج بی نیاز شویم.

شاعری اضافه کرد: از مردم  هم می خواهم برای حمایت از تولید ایرانی  و حفظ سلامت جامعه از مصرف برنج های وارداتی خوداری کنند.

وی از مسوولین خواست با دقت و حساسیت فراوان در برابر هرگونه فشاری برای واردات برنج مقاومت کنند و حقوق کشاورزان و تولیدکنندگان سختکوش را که در تحقق منویات مقام معظم رهبری در باب اقتصاد مقاومتی تلاش کرده و می کنند حفظ کنند.

وی تصریح کرد: در جهت تضمین منافع تولیدکنندگان بخش کشاورزی تمام توان خود را بکار گرفته و با هرگونه رانت و مافیا در این خصوص بشدت برخورد خواهم کرد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برنج پس از گندم دومین قوت غالب مردم ایران است تلاشمان بر این است جلوی هرگونه واردات این محصول گرفته شود و با حمایت های بیش از پیش این محصول جلوی متضرر شدن تولیدکنندگان و مصرف کنندگان گرفته شود.

شاعری اظهار کرد: هیچوقت راضی نمی شویم کالای استراتژیک برنج را از طریق واردات تامین کنیم و حاضریم این کالا را با هر قیمتی که برای کشاورز مقرون به صرفه باشد در داخل کشور تامین و تولید کنیم هرچند زحمات کشاورزان بیشتر از این ها برای ما ارزش دارد.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با پیگیری های جدی که از طریق وزارت جهاد کشاورزی در راستای حمایت از تولید داخلی برنج دارم و مدیریتی که به عمل آمد برنجکاران شمالی نگران عرضه محصول خود نباشند. 

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر بازار برنج از وضعیت خوبی برخوردار است و کیفیت و ثبات قیمت این محصول در چند سال اخیر بی سابقه است.

وی درباره اعمال ممنوعیت واردات برنج اظهار کرد: به شدت با واردات برنج مخالف هستم و با هرگونه اخلال در بازار برنج و واردات آن به شدت برخورد قانونی خواهیم کرد و کمیسیون کشاورزی مجلس واردات برنج را با دقت و حساسیت زیاد تحت کنترل و مدیریت دارد.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما