۱۰۴ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی برای قزوین

۱۰۴ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی برای قزوین

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه کشور اعلام کرد که برای استان قزوین در قانون بودجه سال جاری ۱۰۴ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی در نظر گرفته‌ شده است.

به گزارش ایسنا، محمدباقر نوبخت در شورای اداری استان قزوین که با حضور رئیس‌جمهور در حال برگزاری است، اظهار کرد: برای استان قزوین در قانون بودجه سال جاری ۱۰۴ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی در نظر گرفته‌شده است که این رقم نسبت به سال گذشته ۳۶ درصد رشد برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه جمع استان ۲۵۰ میلیارد تومان است، افزود: اگر رشد درآمدهای استانی که استاندار قزوین اعلام کرد را ۱۸ درصد در نظر بگیریم و به بودجه جاری استان اضافه کنیم اعتبارات جاری قزوین ۱۳۵ میلیارد تومان خواهد بود که ۲۵ درصد رشد دارد.

 رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور اضافه کرد: ۹۰۳ میلیارد تومان برای ۵۰ پروژه به قزوین تعلق‌گرفته که بیش از سه برابر کل اعتبارات استان است. ما حسب برنامه‌ریزی باید در شش‌ماهه دوم، ۵۳۰ میلیارد تومان به استان قزوین وارد کنیم.

نوبخت در خصوص اهم پروژه‌ها و اعتبارات قزوین تشریح کرد: برای هشت طرح و پروژه در بخش کشاورزی ۱۹۶ میلیارد تومان، برای منابع آب ۹ طرح و پروژه ۲۲۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شد که این رقم غیر از تضمین سرمایه‌گذاری نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد تومانی است که برای خرید آب از سد طالقان در نظر گرفته‌شده است،۴۳ میلیارد تومان برای بخش علمی، ۳۰۹ میلیارد تومان برای حمل‌ونقل و ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای ورزش و جوانان استان قزوین در نظر گرفته‌شده است.

وی اضافه کرد: برای همه پروژه‌های اعلام‌شده نهایتاً باید سال بعد به پایان برسد و همه پروژه‌ها دوساله است. چیزی که باید توجه کنیم تخصیص اعتبارات ۱۰۰ درصد است و من ابلاغ می‌کنم که رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و استاندار قزوین پیگیری کنند.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور خاطرنشان کرد: با پرداخت ۱۴۵ میلیارد تومان، همه مطالبات کشاورزان و گندم کاران تسویه شد که با تحقق این برنامه‌ها می‌توانیم این استان را بیش‌ از پیش توسعه‌یافته بدانیم.

نوبخت یادآور شد: استان قزوین ازنظر شاخص توسعه انسانی در بین ۳۱ استان جایگاه نهم را دارد که درخور مردم فهیم این استان است.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما