عزم جدی برای چهار فصل کردن صنعت گردشگری آذربایجان‌شرقی

عزم جدی برای چهار فصل کردن صنعت گردشگری آذربایجان‌شرقی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در راستای دائمی کردن رونق گردشگری از عزم جدی برای چهار فصل کردن گردشگری استان آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش اخترنیوز ، امیر حجازی در جلسه با مدیران و مالکان هتل های استان در محل سالن همایش مجتمع پتروشیمی تبریز گفت: باید با وحدت جمعی فعالان گردشگری استان برای تداوم این صنعت در تمام ماه‌های سال چاره‌ای اندیشیده و پتانسیل‌های این صنعت در رشد اقتصادی بالفعل گردد.

وی گفت: برای تحقق این امر بسته‌های متنوعی با همکاری تمامی اصناف و اتحادیه های استان در کنار تشکل های گردشگری برای چهار فصل کردن گردشگری استان در حال آماده سازی است که بزودی با جزئیات کامل عرضه خواهد شد.

حجازی تاکید کرد: سرمایه گذاری در آموزش و تعلیم نیروی انسانی متخصص برای افزایش ظرفیت بخش گردشگری و هتلداری در بالا بردن بهره وری بسیار مهم و حیاتی است . این مهم نیازمند نقش فعال مدیران و رهبری نیروهاست تا اطمینان حاصل کنند که راهبردهای پیش بینی شده و اقدامات لازم برای درک و شناخت سرمایه انسانی و سرمایه گذاری روی آن اثر بخش بوده است .

وی با اشاره به موضوع استاندارکردن خدمات هتل های استان برای رونق گردشگری در سال 2018 تصریح کرد: ارتقاء سيستم هتلداری نیازمند برنامه ریزی و هدف گذاری کارآمد است. استاندارد سازی و بهسازی فضاها و امکانات مراکز اقامتی بستر مناسب در جهت رشد و توسعه صنعت هتلداری و گردشگری استان را فراهم می سازد.

وی خاطرنشان کرد: در بحث آموزش، معاونت گردشگری این اداره کل تدابیری اندیشیده تا با حضور اساتید بین المللی  کشورهای صاحب صنعت گردشگری  مانند اتریش، آلمان، سوئد و ترکیه زمینه توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان را موجب شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقیافزود: آژانس‌ها هم به عنوان فعالان گردشگری باید بتوانند در سایه همکاری با هتل ها برنامه‌های متنوعی برای سفر به استان و جاذبه های گردشگری طراحی و با معرفی بسته‌های سفر خود گردشگران را برای سفر به این استان جذب کنند.

وی نقش سرمایه گذاری را در توسعه گردشگری یک نقش حیاتی، اصلی و بنیادی دانست و گفت: صنعت هتلداری یک فعالیت اقتصادی وابسته به فرایند سرمایه و اقتصاد بازار است و به همین دلیل توسعه گردشگری وابستگی کامل به سرمایه گذاری در این حوزه دارد .

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در پایان این نشست خاطر نشان کرد: به منظور ارتقا سطح کیفی مراکز خدمات گردشگری، معاونت گردشگری این اداره کل در طول سال با انجام بازدیدهای میدانی به طور نامحسوس بر حسن عملکرد در ارائه خدمات تمامی هتل ها و مراکز گردشگری استان نظارت کامل و مستمر خواهد داشت.

حجازی افزود: امیدوارم در سایه همکاری و همدلی به صورت جدی‌تر با در دست داشتن برنامه‌های شفاف و یکپارچه فرصت‌های مناسبی پیش روی رشد و شکوفایی گردشگری استان قرار گیرد و این صنعت شاهد تحولی پایدار در شان تبریز 2018 باشد.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما