امام جمعه ارومیه: مرگ بر آمریکا، شعار مرگ بر استبداد و تبعیض است

 امام جمعه ارومیه: مرگ بر آمریکا، شعار مرگ بر استبداد و تبعیض است

به گزارش خبرنگار اخترنیوز، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، افزود: شعار مرگ بر آمریکا مستند به آیات قرآن است چرا که خداوند متعال نیز به افراد و رژیم هایی نظیر آمریکا و ایادی آن، مرگ گفته است.
وی اضافه کرد: در 100 سال گذشته آمریکا همواره علیه ملت بزرگ ایران اقدام کرده که این اقدامات پس از وقوع انقلاب اسلامی تشدید شده است.
وی اظهار کرد: راه اندازی جنگ هشت ساله علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی با سردمداری صدام، ساقط کردن هواپیمای مسافربری و انجام جنگ مستقیم با ایران در خلیج فارس از جمله جنایت های این رژیم علیه کشورمان است.
وی ادامه داد: آمریکایی ها در داخل کشور خود نیز جنایت ها، ظلم ها و تبعیض های زیادی را علیه ملت آمریکا انجام داده اند که در اذهان مردم دنیا همواره باقی است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با رد گفته برخی افراد مبنی بر اینکه امام راحل از روی تعصب، موضوع دشمنی همیشگی با آمریکا را مطرح فرموده اند، گفت: این فرمایش امام خمینی (ره) دارای پشتوانه عقلی، منطقی و تجربی بود.
حجت الاسلام قریشی همچنین با اشاره به اینکه عده ای سعی دارند آمریکا را خوب نشان دهند، افزود: تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی نشان داده که ما هرگاه به آنها نزدیک شده ایم، آنها همان اندازه بیشتر به ما خیانت کرده اند و این امر نشان می دهد که آنها پیمان شکن بوده و و هیچگاه قابل اعتماد نبوده اند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر بحران اقتصادی، سیاسی و اخلاقی آمریکا را در بر گرفته و با توجه به این امر، ما برای چه باید پشت سر آنها قرار بگیریم؟
وی با تشریح چهره منافق با بیان آیاتی از قرآن کریم و روایاتی از پیامبر بزرگوار اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) اظهار کرد: بسیاری از افرادی که موافق نزدیک شدن ما به آمریکا هستند، با زبان بازی، خود را مرید مقام معظم رهبری می دانند ولی در عمل علیه فرمایش آن حضرت عمل می کنند.
به گزارش ایرنا، روز گذشته 13 آبان ماه و در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی راهپیمایی باشکوهی با حضور اقشار مختلف مردم و با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود در ارومیه و سایر شهرهای استان همچون سایر نقاط کشور برگزار شد.
امام جمعه ارومیه همچنین با اشاره به فرا رسیدن هفته کتابخوانی گفت: باید توجه بیشتری به افزایش میزان مطالعه در جامعه و خانواده ها داشته باشیم و زمانی از هر روز را برای این کار اختصاص دهیم.
وی همچنین بر توجه ویژه به معنویات در خانواده ها تاکید کرد و افزود: معنویات موجب ایجاد برکت در خانه ها می شود و عاملی مهم در سعادت دنیوی و اخروی اعضای خانواده است.
به گزارش ایرنا، با وجود سرمای هوا تعداد زیادی از شهروندان برای برگزاری نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) حضور یافته بودند.
برپایی نمایشگاه کتاب های مذهبی و همچنین واکس صلواتی کفش نمازگزاران از برنامه های جنبی نماز جمعه این هفته ارومیه بود.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما