کوچه بن بست آقایان در خزان غمناک آذربایجان/ نمره بیست مسئولان استان در مدیریت سانحه قطار

کوچه بن بست آقایان در خزان غمناک آذربایجان/ نمره بیست مسئولان استان در مدیریت سانحه قطار



در آخرین روز ماه صفر، مردم  عزادار تبریز و آذربایجان در یک روز غمبار پاییزی ، 36 نفر از آلاله های پیر، جوان و کودک را تشییع کردند و اجساد پاک و مطهر جانباختگان حادثه خونین قطار تبریز- مشهد برای همیشه در آرامگاه ابدیشان آرام گرفت.


نسل تدبیر: اکثر خانواده های معزا قطار خونین تبریز-مشهد از عملکرد دولتمردان و به ویژه مسئولین استانی همچون جبارزاده،استاندار آذربایجان شرقی، شبستری، معاون سیاسی و امنیتی استاندار، پورمهدی، معاون هماهنگی امور عمرانی آذربایجان شرقی، ساعی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری، موسوی، مدیرکل راه آهن آذربایجان شرقی، صمدی راد، مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی و ... رضایت داشته و تنها از بخشی اظهارات آخوندی، وزیر راه و شهرسازی ناراحت بودند که پس از شنیدن واقعیات مطرح شده در این مورد همچون شیطنت رسانه ملی در سانسور بخش اصلی مصاحبه وزیر آخوندی،  معذرت خواهی آخوندی از مردم آذربایجان و حضور بدون حاشیه وزرای بهداشت و راه وشهرسازی به همراه هیات همراه خود، این ناراحتی نیز به شدت کاهش یافت بطوریکه به جرات می توان گفت میزان فشارها به شخص وزیر در فضای مجازی و حتی برخی رسانه های جهت دار به شدت کاهش یافت.



موضوع دیگری که در این میان باید به آن پرداخت؛ حضور بسیار پرشکوه و تاریخی مردم تبریز و سایر شهرستان های عزادار بود که در کمترین زمان ممکن به تیتر یک تمامی رسانه های استان و تعداد کثیری از رسانه های کشوری شد و بار دیگر به همه ثابت شد که مردم متین، فهیم و همیشه در صحنه آذربایجان قهرمان، همیشه تاریخ بدون توجه به حاشیه سازی های سیاسی برخی مسئولان و همچنین تبلیغات مسموم گروه های قومیت گرا و تجزیه طلب، سره را از ناسره تشخیص داده و در مسیر حق حرکت می کنند.
برگزاری بدون تنش و حاشیه مراسم تشییع و تدفین جانباختگان حریم رضوی نیز دیگر بحثی است که می توان به آن اشاره کرد که این مهم نیز جز در سایه تلاش شبانه روزی مسئولان اجرایی استان به دست نیامده و به جرات می توان گفت که تیم مدیریتی استان در برگزاری این مراسم نیز چندمین نمره بیست خود را در ماه اخیر کسب کردند.


نکته جالب توجه این است که همان افراد و مسئولانی که سعی در سیاسی کردن موضوع قطار داشته و تلاش می کردند که این ضایعه را تبدیل به تیری کرده و قلب دولت را هدف روند با بی توجهی مردم در مراسم تشییع جنازه، شام غریبان و ... مواجه شد و سر این انسان های مسئول نما به سنگ خورد و برای چندمین بار پیاپی نتوانستند با اقدامات پوپولیستی خود با احساسات پاک مردم آذربایجان بازی کنند.


آری این مسئولان به چندین مصاحبه سیاسی با رسانه های وابسته به خود بسنده کردند، سعی کردند حتی بدون یکبار حضور در منزل خانواده های معزا، بحث استیضاح وزیر راه و شهرسازی را پیش کشند و پس از آن به مسافرت زیارتی خود پرداخته و فقط در روز تشییع جنازه جانباختگان با سری به سنگ خورده و هدفی محقق نشده به تبریز بیایند و به یک مصاحبه و یک عکس یادگاری با جانباختگان اکتفا کنند!


مدیریت مدبرانه تیم مدیریتی استان از یکسو و حضور تاریخی مردم آذربایجان شرقی در مراسمات مختلف جانباختگان قطار، پیام تشکر و قدردانی وزیر بهداشت، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی را نیز در پی داشت.

در بخشی از این پیام وزیر آمد که:
"عظمت و بزرگی مردم غیور آذربایجان از روزهای دور تا امروز در برگ برگ کتاب قطور تاریخ این مرز و بوم می‌درخشد؛امروز هم در سوزی پاییزی، پس از چهار روز از وقوع این حادثه‌ی جانگداز، آمده بودند تا مسافران بهشتی خود را به خاک بسپارند، عزیزانی که پایان زندگی مادی‌شان، تعبیر آیه ١٠٠ سوره نساء است و اجر و پاداش‌شان نزد خدای بزرگ محفوظ. آن‌چه در این چند سطر می‌خواهم بر آن تاکید کنم حضور پرشور، همراه با صبوری، خویشتنداری و متانت مردم شریف و داغدار آذربایجان در این مراسم است و حضوری چنین شکوهمند، مسئولیت دولت را در پرداختن به علل وقوع این‌گونه حوادث، فارغ از هرگونه هیاهوی سیاسی و فضای احساسی دو چندان می‌کند.بر اساس اطلاعات و مستندات، بعد از وقوع این حادثه، همه‌ی دست اندرکاران و آنها که باید، تلاشی گسترده و خستگی‌ناپذیر را آغاز کردند که از همه آنها باید تشکر کرد اما در هر حادثه، نکات عبرت آموزی نیز وجود دارد که نباید مغفول بماند و ابعاد حادثه چه به لحاظ دلایل وقوع و چه امدادرسانی پس از آن، باید به‌دقت واکاوی شود تا در آینده شاهد تکرار حوادث نباشیم. در پایان و در شب شام غریبان هموطنان‌مان در تبریز، لازم می‌دانم از استاندار مدیر، محبوب و محترم آذربایجان شرقی که از زمان وقوع حادثه حضوری فعال و مدبرانه داشتند و از تمام نیروهای استان تشکر کنم که این مراسم باشکوه را با نظم و ترتیب برگزار کرده، موجب آرامش مردم عزیزآذربایجان و خانواده‌های داغدار شدند."


در پایان ضمن تسلیت به خانواده های معزا، به جرات می توان گفت که این اتفاق ناگوار، فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله) مبنی بر همراهی و همدلی دولت و ملت را بیش از پیش محقق کرده و کسانی که قصد سوء استفاده سیاسی از این موضوع را داشتند، از رسیدن به اهداف شوم و غیراخلاقی خود بازمانده و باز هم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال 96 سرشان به سنگ خورد.

 یادداشت از : سید مرتضی مرتضوی
منبع:پایگاه خبری تحلیلی نسل تدبیر

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما