دکتر گودرزی: رئیس جمهوری برای ورزش سنگ تمام گذاشت/امید بیشتری برای کسب مدال داریم

دکتر گودرزی: رئیس جمهوری برای ورزش سنگ تمام گذاشت/امید بیشتری برای کسب مدال داریم

به گزارش اخترنیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر محمود گودرزی بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) و در مراسم بدرقه کاروان های المپیک و پارالمپیک ایران اعزامی به بازی‌های ریو 2016 برزیل افزود: از مربیان، ورزشکاران، روسای فدراسیونهای ورزشی و همچنین مدیران کمیته ملی المپیک و پارالمپیک، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و رسانه ها تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به دیدار ورزشکاران با رئیس جمهوری برای دومین بار ظرف یک ماه و نیم گذشته اظهار داشت: طی سه سال فکر میکنم در تاریخ ورزش ایران بی سابقه بوده است که یک رئیس جمهور 8 بار با قهرمانان ملی ملاقات داشته باشد و این نشان از اهتمام ویژه دکتر روحانی به موضوع ورزش دارد.

وزیر ورزش و جوانان با قدردانی از زحمات مربیان و مدیران فدراسیون هایی که برای کسب سهمیه المپیک تلاش کردند، تصریح کرد: میدانیم که این کار چقدر سخت و دشوار است و امیدوارم این عزیزان در عرصههای بعدی هم بتوانند باعث شادی و نشاط جامعه اسلامی شوند.

گودرزی سهمیه های کسب شده برای حضور ورزشکاران ایرانی در بازی های المپیک و پارالمپیک ریو را اتفاق نادری در تاریخ ورزش کشور توصیف کرد و گفت: کسب 63 سهمیه المپیک در 14 رشته ورزشی یک رکورد است؛ 9 سهمیه ویژه بانوان یک رکورد است و راهیابی تیم والیبال در عرصه مسابقات یک رکورد است.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: میانگین تعداد کسب سهمیه در ادوار بازیها 40 مدال است؛ تعداد سهمیه در بازی های المپیک لندن 54 بوده است که کسب 63 سهمیه، تفاوت را نشان میدهد.

وی درباره سهمیه های کسب شده در پارالمپیک نیز توضیح داد: کسب 93 سهمیه در پارالمپیک در 11 رشته ورزشی باز هم رکورد است؛ 3 برابر شدن کسب سهمیه در بخش بانوان یک رکورد است؛ تعداد سهمیه در دوره قبل 79 بوده است که تفاوت 96 تا 79 قابل توجه بوده است.

گودرزی با اشاره به تلاش های گسترده وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برای آماده سازی مناسب ورزشکاران برای اعزام به بازی های المپیک، گفت: آماده سازی ورزشکاران سفرهای بی‌شماری را طلب میکرد تا عزیزان بتوانند در راستای کسب سهمیه گام بردارند؛ سفرهای پرهزینهای نیاز بود که دولت بزرگوار کمک کرد تا بتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: سفرهای بی‌شمار با توجه به محدودیت هایی که در اعتبارات ورزش وجود دارد، رخ داد و خوشحالم که تخصیص بودجه لازم برای وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و پارالمپیک به موقع صورت گرفت.

وزیر ورزش و جوانان به نامگذاری کاروانهای ایران به نامهای حضرت ثامن الائمه امام رضا(ع) برای المپیک اشاره کرد و افزود: امیدواریم در سایه ثامن الائمه (ع) بتوانیم کسب موفقیت کنیم.

عضو کابینه تدبیر و امید، نامگذاری کاروان پارالمپیک ایران به نام «شهدای منا» را اقدامی بسیار خوب توصیف کرد و گفت: حمایت از عکاسان و خبرنگاران ورزشی از سوی کمیته ملی المپیک و پارالمپیک اقدام خوبی بود که البته انتظار داریم در راستای تقویت انگیزه ورزشکاران و همکاری با کاروان باشد، البته جا دارد از صدا و سیما به خاطر پوشش مناسب هم قدردانی کنیم.

وی با ابراز امیدواری برای کسب مدال های رنگارنگ فراوان از سوی ورزشکاران ایرانی در بازی های المپیک ریو گفت: پاداش های مختلفی در بخش های مختلف برای ورزشکاران ایرانی در نظر گرفته شده است.

به گفته وزیر ورزش، به نفرات اول تا سوم بازی‌های المپیک به ترتیب 300، 200 و 120 سکه طلا تعلق خواهد گرفت و در تخصیص مالی نیز به این نفرات برای دریافت زمین به ترتیب 120، 90 و 70 میلیون تومان پرداخت خواهد شد؛ استخدام مدال آوران و همچنین فرزندان مدال آوران پارالمپیکی که به تصویب دولت رسیده است از دیگر پاداش های مدال آوران المپیک خواهد بود.

وی ادامه داد: ارائه پاداش 10 میلیونی پس از کسب سهمیه و همچنین پاداش 10 میلیون تومانی از سوی رئیس جمهور به مربیان، ورزشکاران و سرپرستان که امروز تقدیم آنها می‌شود، پاداش های دیگری هستند که در نظر گرفته شده است.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما