مخالفت با معامله قرن، نوعی حمایت از یکپارچی کشورهای اسلامی است

مخالفت با معامله قرن، نوعی حمایت از یکپارچی کشورهای اسلامی است
به گزارش تریبون24 به نقل از ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام سید محمد علی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز اظهار کرد: روز قدس، روز مقابله مستضعفان با مستکبران و همچنین روز امت اسلامی و روز احیای اسلام است.
وی با بیان این‌که روز قدس، روز حمایت بین‌المللی از فلسطین است، افزود: روز قدس، روز هشدار به تمام ابر قدرت‌ها و روز شکل گیری خاورمیانه با محوریت قدس شریف است.
وی با بیان این‌که مبارزه با نظام سلطه و استکبار جهانی و دفاع از مظلومان و به ویژه مسلمانان در سراسر دنیا از برجسته‌ترین مولفه‌های فکری امام راحل است، تاکید کرد: امام راحل با تکیه بر اصول و مبانی متعالی که ریشه در اندیشه‌های ناب اسلام دارد، در پیام تاریخی خود در سال ۱۳۵۸ آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس اعلام کرد.
امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: مسلمانان با اتکا به اعتقادات اسلام علیه رژیم اشغال‌گر قدس، نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان بسیج شده و آرمان رهایی فلسطین را به آرمانی همگانی، اعتقادی و سیاسی بدل کردند.
حجت‌الاسلام آل هاشم تصریح کرد: امروز رژیم‌های ارتجاع عرب بر خلاف افکار و عقاید اسلام و ملت‌های جهان اسلامی در حال عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی بوده و آمریکا در حال زمینه سازی برای اجرای معامله قرن در مورد فلسطین است و کشورهای مرتجع عربی نیز آمریکا را در این مسیر همراهی می‌کنند.
وی در تشریح معامله قرن گفت: طبق معامله قرن می‌خواهند دولت فلسطین جدید شامل "اراضی کرانه باختری و نوار غزه بدون شهرک‌های صهیونیست‌نشین" تشکیل شود و این فلسطین جدید حق داشتن ارتش و سلاح را نداشته و حتی حماس و رهبرش نیز باید سلاح هایشان را تحویل دهند.
وی با بیان این‌که در معامله قرن آوارگان فلسطینی حق بازگشت را ندارند، گفت: اهمیت این معامله به حدی است که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرده که راهپیمایی روز قدس امسال تحت عنوان "رویارویی با طرح معامله قرن" برگزار شود.
امام جمعه تبریز با بیان این‌که در شرایط کنونی حمایت ملت‌های مسلمانان و جنبش‌های اعتراضی در سراسر دنیا در حمایت از فلسطین تنها امید مردم مظلوم فلسطین است، افزود: امروز تمامی کشورهای اسلامی و مردم ایران در راهپیمایی روز قدس، با ترامپ، رژیم صهیونیستی و ارتجاع عرب در مورد هرگونه طرح خائنانه علیه فلسطین قاطعانه اتمام حجت کردند.
وی بیان کرد: در شرایط کنونی قرارگیری افکار عمومی جهان اسلام در کنار مردم و قدرت موشکی و نظامی مقاومت فلسطین، می‌تواند باعث عقب نشینی رژیم صهیونیستی و آمریکا از این طرح‌های اشغال‌گرانه شود.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم با بیان این‌که روز قدس می‌تواند به مهم‌ترین سلاح مردم فلسطین تبدیل شود، افزود: روز قدس، نماد درگیری جبهه کفر با اسلام بوده و اهمیت بسیاری دارد، در این روز وحدت جهان اسلام در حمایت از فلسطین نمایان شده و جنایت‌های صهیونیست‌ها آشکار می‌شود؛ همچنین روز قدس، از فراموشی مسئله فلسطین جلوگیری می‌کند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به پیش رو بودن سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اشاره کرد و گفت: امام راحل در حالی حق را فریاد می‌زد که می‌دانست خطر‌آفرین و هزینه‌بر است، اما فریاد حق بر سر داد و این حق‌طلبی سبب تبعید ایشان به خارج کشور شد.
وی با تاکید بر این‌که انقلاب، با حق طلبی امام راحل به پیروزی انجامید، افزود: ایران اسلامی توانسته روحیه حق طلبی امام راحل را برای ملت‌های مسلمان دیگر در سطح جهان الگوسازی کند.
امام جمعه تبریز تاکید کرد: امروز ایران اسلامی جزو معدود کشورهایی است که با اقتدار مواضع خود را بیان کرده و از بیان حقایق در مسائل جهانی ابایی ندارد.
وی با تاکید بر اهمیت و حضور جوانگرایی در عرصه مدیریت کشور، بیان کرد: جوان حرف نو می‌زند و ایده‌های جدید دارد و همچنین تصمیمات جسورانه گرفته و باعث تحول در عرصه‌های مختلف کشور می‌شود. 
وی در بخش دیگری از سخنانش به شهادت امام جمعه کازرون اشاره کرد و گفت: وی بعد از بازگشت از مراسم شب قدر با ضرب چاقو به شهادت می‌رسد؛ در این تریبون به دشمنان اعلام می‌کنیم که اگر می‌خواهید ما را از اینگونه حوادث بترسانید و به ائمه جمعه بگویید که عقب‌نشینی کنند، بدانید نه تنها چاقو زدن و کشتن اثری ندارد بلکه حتی اگر ما را تکه تکه کنید، روح‌مان خواهد گفت: "خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست".  
نماینده ولی‌فقیه در استان به روز جهانی هفته محیط زیست نیز اشاره کرد و گفت: برخی مسائل از جمله قطع درختان، کاوه سودا و برخی آلودگی‌های ناشی از پتروشیمی در فضای مجازی مطرح می‌شود که نیازمند پاسخگویی است؛ ما نیز آمادگی داریم تا تریبون نماز جمعه را جهت تنویر افکار عمومی در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما