بومی سازی ساخت سکوهای نفتی و گازی در ایزوایکو

بومی سازی ساخت سکوهای نفتی و گازی در ایزوایکو

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران‌(ایزوایکو) ‌از توان صد در صدی این شرکت در طراحی‌، ساخت و راه اندازی سکوهای نفتی و گازی خبر داد و افزود: در حال حاضر این توان در کشور بومی شده است.

‌حمید رضاییان اصل در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، ‌با بیان اینکه سکوی B18 پارس جنوبی با موفقیت توسط متخصصان شرکت مبین سازه  گستر تحت نظر ایزوایکو ساخته و نصب شده است، افزود: در حال حاضر تمامی تعهدات ساخت سکوهای گازی و نفتی به سفارش وزارت نفت در زمان مناسب و معین انجام پذیرفته است.

وی با بیان اینکه فاز B 18 به همراه پل رابظ آن با وزن دو هزار و 200 تن در موقعیت فاز 18 پارس جنوبی نصب شد، افزود: این سکو که در مجتمع کشنی سازی و صنایع فراساحل ایران‌(ایزوایکو) در شرکت مبین سازه گستر ساخته شده و در تیرماه سال جاری از یارد بندرعباس ایزوایکو به سمت منطقه مورد بهره برداری در پارس جنوبی بارگیری شد.

رضاییان اظهار کرد: ظرفیت برداشت ‌سکوی B 18 را 14 میلیون مترمکعب گاز در روز است که وزن این سکوی دو هزار و 200 تنی با احتساب سکو، جکت چهارپایه، جکت سه پایه مشعل، پل و مشعل نیز، این سازه حدود شش هزار و ٦٥٠ تن وزن دارد.

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) اضافه کرد: عملیات نصب این سکو به همراه پل رابط ، سازه مشعل و مشعل آن انجام پذیرفته که تحت نظر متخصصان مبین سازه گستر ایزوایکو انجام شده است.

وی گفت: در دنیا استانداردهای  دریایی جز بالاترین استانداردها محسوب می‌شوند که تمامی محصولات ایزوایکو همچون کشتی‌ها و شناورها و سکوهای گازی و نفتی از این استانداردها برخوردارند.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما