یادداشتی برای معاونت فرهنگی و اجتماعی

یادداشتی برای معاونت فرهنگی و اجتماعی

کاری ندارم به اقتصاد مقاومتی و توسعه شهری چرا که این روز ها حتی سبزی فروش محله ما هم حرفش را می زند و تلخندی بر لبش می نشیند!برای مردم عادی,عادی شده است شنیدن شعار ها و ندیدن عمل ها...!

من حرفم چیز دیگریست...معاونت فرهنگی و فرهنگ سازی جامعه...

يکي از رسالتهاي تشکيل حوزه معاونت اجتماعي و فرهنگي تغيير نگرش مديريت شهري نسبت به شهر و شهروند است. در اين نگرش شهر تنها يک کالبد فيزيکي شامل خيابان، ساختمان، پارک ، پل و غيره  نيست بلکه شهر يک موجود زنده و پوياست که فرهنگ، روح آن به شمار مي آيد. از سوي ديگر پيچيده شدن مناسبات شهر و شهروندان، ضرورت ارتقاء فرهنگ شهرنشيني را بيش از پيش آشکار مي نمايد. لذا حضور شهرداري ها در عرصه هاي اجتماعي و فرهنگي جزء لاينفک وظايف آنها تلقي مي گردد.


اما آیا این حضور به معنی همه کاره بودن معاونت فرهنگی می باشد؟آیا آقایان توجهی به بدنه این معاونت کرده اند؟! که چه کسانی بر صندلی این معاونت تکیه می دهند؟آیا تعریف آنها از فرهنگ و فرهنگ سازی همان تعاریفی است که مقام معظم رهبری بار ها و بارها در سخنرانی های خود به آن اشاره کرده اند؟آیا فرهنگ در موسیقی خلاصه شده است یا برگزاری یک جنگ شبانه؟این تعریف آقایان از فرهنگ است؟


شاید ایده ی یک پروژه که برگرفته از فرهنگ و فولکلور آن جامعه است بیشتر از این جنگ ها و برنامه های شبانه بتواند به فرهنگسازی کمک کند آقای معاون !

از وظایف معاونت فرهنگی می توان به تقويت ارتباطات و نظام اطلاع رساني شهري اشاره کرد اما آیا تعاریفی که آقایان از این مبحث دارند تعریف درستی است؟

مگر نه اینکه روابط عمومی یک سازمان تریبونیست برای گفتن ، راهیست برای اطلاع رسانی
پس چرا این روزها آقایان فرهنگی در متن اصلی این اطلاع رسانی ها قرار دارند؟!
لازم میدانم بپرسم تعریف شما از تقویت اطلاع رسانی به معنی حذف مرکز اصلی اطلاع رسانی است؟!

سوال دیگرم خود را اینگونه می پرسم!
مگر حفظ ارزش ها و نماد های بومی و اسلامی از وظایف شما نیست آقای معاون فرهنگی؟تعریف شما از نماد بومی چیست؟آیا ارزش های قلبی شما با ارزش های قلبی افرادی که در حوزه معاونت شما زندگی می کنند یکیست؟

در این میان از ریخت و پاشهای نابجا ی آقایان هم غافل نشویم در میان این همه شلوغی و دغدغه برای عرض اندام خود بفکر مردم هستید؟گیریم که بر صندلی گرمتان تکیه دادید  آیا میتوانید نفس راحتی بکشید؟مگر می شود از شهروند خود غافل بود و آسوده زیست؟!

کسی نیست سوالی بپرسد؟علتی جویا شود؟
آیا پشت این حرکت ها ، این سکوت ها نقشه ای است؟
چرا بخشی از سازمان وظایف خود را محول به بخش دیگری کند؟آیا این کار باعث صدمه دیدین بدنه ی این سازمان نمی شود؟
آیا آقایان لژ نشین به این دست مسائل فکر می کنند؟یا نه فقط منافع افرادی سودجو مهم است؟

 

یادداشت از : ام.جی

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما