دولت در حل مسائل آموزشی اهتمام لازم را داشته است

دولت در حل مسائل آموزشی اهتمام لازم را داشته است

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با بیان اینکه دولت برای حل مشکلات آموزش و پرورش و آموزش عالی اهتمام لازم را داشته است، گفت: با توجه به نواقصی که وجود دارد نیازمند برنامه‌ریزی جدی‌تری در این حوزه هستیم.

داود محمدی در گفت و گو با ایسنا، درارزیابی از عملکرد سه ساله دولت در بخش آموزش اظهار کرد:‌ دولت به بخش آموزش عالی و آموزش و پرورش توجه داشته و در بودجه نیز مساعدت‌های لازم را انجام داده است.

وی با بیان اینکه دستگاه گسترده آموزش و پرورش نیاز به توجه جدی دارد، گفت: خوشبختانه علی رغم همه مشکلاتی که در کشور وجود داشته به این بخش توجه جدی شده اما نیازمند برنامه‌ریزی جدی‌تری هستیم و البته دولت هم باید اهتمام لازم را داشته است.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: آموزش و پروش مشکلات عدیده‌ای دارد علاوه بر بخش ساختاری، در بخش آموزش هم نیازمند توجه بیشتری است ضمن اینکه در مباحث تربیتی و پرورشی به صورت جدی باید بررسی‌ها انجام شود.

این عضو فراکسیون امید مجلس با تاکید بر اینکه دولت در زمینه مسائل پرورشی و تربیتی نیز باید اهتمام داشته باشد، گفت: خوشبختانه آموزش و پرورش دارای سند تحول بنیادین است که باید این سند به طور دقیق به اجرا درآید و اگر قوانین یا احکامی نیاز است در برنامه‌های توسعه گنجانده شود.

محمدی همچنین خاطرنشان کرد:‌تلاش می‌کنیم در مجلس احکام و یا قوانینی که به آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت ارتباط دارد به تصویب برسد که در برنامه ششم توجه چندانی به آن نشده است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس در مورد مباحث آموزش عالی نیز اظهار کرد: آموزش عالی از گذشته مشکلاتی داشته است و جوابگوی نیازهای کشور نبوده، درواقع در برخی از رشته‌ها با فارغ‌التحصیلان زیادی مواجه می‌شویم که یا بیکار هستند و یا توانایی لازم در کارهای کاربردی را ندارند.

وی با بیان این که تناسب رشته‌های دانشگاهی با بازار کار باید مورد آسیب شناسی در آموزش عالی قرار گیرد، گفت:‌البته اقدامات خوبی انجام شده، هم در بخش خصوصی هم در بخش دولتی اما ضرورت دارد که بررسی جدی انجام شود زیرا آموزش عالی باید جوابگوی نیازهای کشور باشد و در کنار آموزشهای نظری باید به آموزش‌های کاربردی هم توجه شود.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما