وزیردفاع آمریکا اظهارات رئیس جمهوری فیلیپین را نگران کننده خواند

 وزیردفاع آمریکا اظهارات رئیس جمهوری فیلیپین را نگران کننده خواند

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزیر دفاع آمریکا این مطلب را روز گذشته (جمعه) در نشستی خبری، پس از دیدار با وزیران دفاع برخی کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا از جمله فیلیپین، در هاوایی بیان کرد.
وزیر دفاع آمریکا در مورد اظهارات اخیر رئیس جمهوری فیلیپین گفت: «اگر شخصا بخواهم دراین مورد صحبت کنم، این اظهارات را نگران کننده می بینم.»
رئیس جمهوری فیلیپین پس از بازگشت از سفر کاری در ویتنام به خبرنگاران گفت که خودش را همچون هیتلر تجسم کرده است.
وی با بیان اینکه هیتلر میلیون ها یهودی را به قتل رساند، گفت: سه میلیون معتاد در فیلیپین وجود دارند که من از قتل آنها خوشحال می شوم.
وی افزود که اگر آلمان هیتلر داشت، فیلیپین مرا دارد.
اشتون کارتر درحالی از اظهارات رئیس جمهوری فیلیپین ابراز نگرانی کرد که به گزارش خبرگزاری فرانسه در هشتم مهرماه، به رغم تاکید رئیس جمهوری فیلیپین مبنی بر پایان دادن به رزمایش های مشترک با واشنگتن، وزیر دفاع آمریکا، اتحاد با فیلیپین را محکم و آهنین دانست.
قرار است رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین (فیبلکس) که ادامه رزمایش های مشترک سالانه «بالیکاتان» به شمار می رود، در روزهای چهارم تا 12 ماه اکتبر (13 تا 21 مهر) با حضور بیش از هشت هزار نیرو از هر دو طرف برگزار شود.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما