پیش بینی حضور 40 هزار زائر مهمان در اربعین/مرزبانی عهده دار حفظ امنیت پیاده روی در این مراسم

 پیش بینی حضور 40 هزار زائر مهمان در اربعین/مرزبانی عهده دار حفظ امنیت پیاده روی در این مراسم

به گزارش خبرنگار انتظامی ایرنا سردار قاسم رضایی روز شنبه
در صبحگاه مشترک ناجا و درجمع خبرنگاران اظهار کرد: زائران تاجیک،ترک و بنگلادشی از جمله زائران خارجی به شمار می آیند که برای شرکت در مراسم اربعین حسینی از ایران عبور می کنند.
وی افزود: همچنین پیش بینی می شود که 2 میلیون زائر در مراسم اربعین حسینی شرکت کنند.
رضایی با اشاره به برگزاری برنامه هماهنگ پلیس مرزبانی ایران و عراق و خدمات رسانی ویژه به زائران گفت: مراسم برگزاری پیاده روی امن از جمله برنامه های نیروی انتظامی به شمار می آید که در این میان ، پلیس مرزبانی نقش برقراری و حفظ امنیت را برعهده دارد ؛چرا که دراین مراسم بزرگ علاوه بر شیعیان، نمایندگانی از دیگر ادیان نیز حضور دارند.

** رشد 17 برابری کشف قاچاق کالا
رضایی به هشت هزار و 750کیلومتر مرز اشاره کرد و گفت: در زمینه قاچاق کالا در حوزه کشف 17 برابر رشد داشته ایم به گونه ای که در مرز جنوبی و شمال غرب و همچنین مرز آبی تلاش مضاعف شده و دراین راستا اقداماتی با مرزبانی افغانستان انجام شده است .
وی با بیان اینکه مشکلات در مرز افغانستان حل شده است، اظهار کرد: بحث، بیشتر در مرز پاکستان در حوزه مواد مخدر و قاچاق کالا است.
سردار رضایی خاطرنشان کرد: با رایزنی های دیپلماتیک انجام شده با پاکستان، امیدواریم قاچاق مواد مخدر و کالا کاهش یابد.
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی درباره دستگیری اشرار در مرزهای شرقی کشور هم اظهار کرد: اقدامات خوبی در مرزهای غربی با همکاری وزارت اطلاعات و سپاه انجام شده است بر این اساس در مرزها مشکل خاصی نداریم و اشرافیت اطلاعاتی نیز از طریق دستگاه های اطلاعاتی نیروی انتظامی در مرزها وجود دارد؛ ضمن اینکه همه موارد رصد می شود و در این زمینه هیچ گونه دغدغه ای وجود ندارد.
رضایی تاکید کرد: تمام پیش بینی های لازم برای ورود افراد به داخل کشور و بدرقه زائران به سمت مرزها را انجام داده ایم و قطعا مشکلی نخواهیم داشت.
فرمانده مرزبانی افزود: مرزهای آبی و خشکی در همه مراحل چه در زمان انتخابات و چه در زمان حال دارای برنامه ویژه اندو به آن عمل می کنند.
صبحگاه مشترک یگان تخصصی ناجا امروز شنبه در ستاد این نیرو و در دومین روز از هفته نیروی انتظامی با حضور سردار حسین اشتری، فرمانده ناجا برگزار شد.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما